Om vervolgens door te gaan met hoe de man in zijn nakie met zijn wachelende zaakie aan de campingbaas vraagt waar de campingwinkel is.
Die had het begrip natuurcamping anders geïnterpreteerd dan zijn bezoekers. De tranen biggelden over mijn wangen. In dit boek, de Geluksvogel, gaat het (weer) om een man van middelbare leeftijd die zijn goed lopende reclamebureau verkoopt en zijn droom achterna gaat. Je raadt het al....een wijnkasteel in de Bordeaux. Ilja kan overigens ook over andere dingen schrijven. Het boek dat ik hiervoor las, de Vrouwenslagerij, ging eens niet over een wijnboer. Harold, want zo heet de hoofdpersoon, vertrekt naar Bordeaux en raakt daar bevriend met Régis. Eveneens wijnboer, maar dan niet van de verfijnde soort. Het kapsel van Einstein, de technische skills van Buurman en Buurman, maar met het hart op de juiste plek. Hij geniet wel erg van het leven. Zijn druiven oogst hij in één keer en ook redelijk vroeg, want dan kan hij daarna lekker gaan jagen. Dat deden zijn vader en opa ook al zo, dus waarom veranderen. Hij verkoopt de hele boel aan de coopérative wat niet zo veel oplevert. Harold, altijd vol met ideeën, raadt hem aan een camping à la ferme te beginnen. Régis heeft namelijk een fantastische lap grond, grenzend aan een rivier en met een geweldig uitzicht. Nog helemaal ongerept. Zo gezegd, zo gedaan en camping authentique is geboren. Alles is errug authentique, bijna Spartaans. De wc is een soort Romeinse latrine met 3 zitplaatsen die boven de rivier hangen. Dames en heren gescheiden, dat dan weer wel! Douchen doe je maar koud en in de buitenlucht en afwassen mag lekker in de rivier. De camping is een doorslaand succes. Vooral bij drukke millenials en yuppen. Hij gaat zelfs viraal en dat levert hem nog meer klanten op. Régis zelf is er nogal nuchter onder en begrijpt niet zo goed waarom hij zo succesvol is. Toen ik dat zo las moest ik gelijk denken aan gesprekken die ik heb gehad met ondernemers die hetzelfde hadden. Ze zijn goed in hun werk, en dan hebben we het over het verkopen van kennis, hebben tevreden klanten, maar weten zelf niet zo goed wat hen nou speciaal maakt. Bij een aantal mocht ik hun klanten interviewen en dat leverde hele verhelderende inzichten op. Een andere manier die ik gebruik om achter het unieke van een ondernemer te komen, is een vragenlijst met moeilijke, maar o zo belangrijke vragen Dit is het allereerste dat ik met ze bespreek wanneer ze het traject ingaan om tot een No Nonsense Marketingplan te komen. Vind je het zelf ook moeilijk om onder woorden te brengen wat jou uniek maakt? Mail me dan even. Ik stuur je mijn vragenlijst graag toe! Simone
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
Archief
Januari 2021
Categorieën
Alles
|