Buro NNM | No Nonsense Marketing
  • Home
  • Aanbod
  • Blog
  • Over mij
  • Contact

Camping authentique

 
Foto
​Een paar weken terug vertelde ik je dat ik het nieuwste boek van Ilja Gort aan het lezen was. 

Inmiddels ben ik al in een derde boek van zijn hand bezig. Wat schrijft die man hilarisch!

Ik zit vaak hardop te lachen om een erg beeldende beschrijving. Zoals die ene waarin hij een stel oude hippies en tevens naturisten beschrijft die in een Eend (hoe kan het ook anders!) de camping oprijden.
Om vervolgens door te gaan met hoe de man in zijn nakie met zijn wachelende zaakie aan de campingbaas vraagt waar de campingwinkel is.

Die had het begrip natuurcamping anders geïnterpreteerd dan zijn bezoekers. De tranen biggelden over mijn wangen.

In dit boek, de Geluksvogel, gaat het (weer) om een man van middelbare leeftijd die zijn goed lopende reclamebureau verkoopt en zijn droom achterna gaat.

Je raadt het al....een wijnkasteel in de Bordeaux.

Ilja kan overigens ook over andere dingen schrijven. Het boek dat ik hiervoor las, de Vrouwenslagerij, ging eens niet over een wijnboer.

Harold, want zo heet de hoofdpersoon, vertrekt naar Bordeaux en raakt daar bevriend met Régis. Eveneens wijnboer, maar dan niet van de verfijnde soort.

Het kapsel van Einstein, de technische skills van Buurman en Buurman, maar met het hart op de juiste plek.

Hij geniet wel erg van het leven. Zijn druiven oogst hij in één keer en ook redelijk vroeg, want dan kan hij daarna lekker gaan jagen.

Dat deden zijn vader en opa ook al zo, dus waarom veranderen.

Hij verkoopt de hele boel aan de coopérative wat niet zo veel oplevert.

Harold, altijd vol met ideeën, raadt hem aan een camping à la ferme te beginnen.

Régis heeft namelijk een fantastische lap grond, grenzend aan een rivier en met een geweldig uitzicht. Nog helemaal ongerept.

Zo gezegd, zo gedaan en camping authentique is geboren. Alles is errug authentique, bijna Spartaans.

De wc is een soort Romeinse latrine met 3 zitplaatsen die boven de rivier hangen. Dames en heren gescheiden, dat dan weer wel!

Douchen doe je maar koud en in de buitenlucht en afwassen mag lekker in de rivier.

De camping is een doorslaand succes. Vooral bij drukke millenials en yuppen. Hij gaat zelfs viraal en dat levert hem nog meer klanten op.

Régis zelf is er nogal nuchter onder en begrijpt niet zo goed waarom hij zo succesvol is.

Toen ik dat zo las moest ik gelijk denken aan gesprekken die ik heb gehad met ondernemers die hetzelfde hadden.

Ze zijn goed in hun werk, en dan hebben we het over het verkopen van kennis, hebben tevreden klanten, maar weten zelf niet zo goed wat hen nou speciaal maakt.

Bij een aantal mocht ik hun klanten interviewen en dat leverde hele verhelderende inzichten op.

Een andere manier die ik gebruik om achter het unieke van een ondernemer te komen, is een vragenlijst met moeilijke, maar o zo belangrijke vragen

Dit is het allereerste dat ik met ze bespreek wanneer ze het traject ingaan om tot een No Nonsense Marketingplan te komen.

Vind je het zelf ook moeilijk om onder woorden te brengen wat jou uniek maakt?

Mail me dan even. Ik stuur je mijn vragenlijst graag toe!

Simone
0 Reacties

Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

    Archief

    December 2020
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Juli 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    December 2019
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Augustus 2019
    Juli 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    April 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    Januari 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018

    Categorieën

    Alles
    1 Jouw Verhaal
    2 Je Ideale Klant
    3 Vertellen
    Aanbod
    Acquisitie
    Blog
    Contentkalender
    Facebook
    Gratis Download
    Instagram
    LinkedIn
    Marketingkalender
    Prijs
    Prijsstrategie
    Product
    Productontwikkeling
    Prospects
    Social Media
    Verkopen
    Website

Proudly powered by Weebly
  • Home
  • Aanbod
  • Blog
  • Over mij
  • Contact