Wanneer je net start of wanneer je omzet achter blijft bij wat je had gehoopt, kan het een goed idee zijn om meerdere producten aan te bieden.
Vooral wanneer die producten goedkoper zijn dan wat je nu al hebt. Iets gratis weggeven in ruil voor een e-mail adres is ook slim. Als je net start kennen jouw potentiële klanten jou nog niet. Laat je niks wijs maken, mensen kopen van mensen. Ook in een zakelijke omgeving. Wanneer ze jou niet kennen, kunnen ze je niet aardig vinden en in een later stadium genoeg vertrouwen om hun geld aan jouw product uit te geven. Aan dat vertrouwen moet je werken. Dat kun je versnellen door de drempel te verlagen en kleinere, goedkopere of zelfs gratis diensten aan te bieden. Dat klinkt misschien gek, maar op deze manier kunnen jouw potentiële klanten redelijk risicoloos aan jou 'snuffelen'. Zie het maar als het blokje kaas bij de kaasboer. Dat ligt er ook niet voor niks, maar is bedoeld om jou te verleiden tot aankoop. Hetzelfde geldt wanneer je al een tijdje bezig bent, maar het niet helemaal loopt zoals verwacht. Bied een appetizer aan en kijk wat er gebeurt. Je kunt dit doen door jouw uitgebreide dienst in stukjes op te knippen en een kleiner deel aan te bieden tegen een lagere prijs. Wanneer dat bevalt, kun je na afloop een vervolg aanbieden. Het kan best zijn dat jouw 'full optional' product je potentiële klanten afschrikt. Kun je hier wel wat hulp en creativiteit bij gebruiken? Bel of mail me gerust. Ik help je graag!
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
Archief
Januari 2021
Categorieën
Alles
|