Buro NNM | No Nonsense Marketing
  • Home
  • Aanbod
  • Blog
  • Over mij
  • Contact

Het magische getal 3 !

 
Foto

Het was me al eerder opgevallen, maar gisteren werd ik er weer aan herinnerd. 

Ik zat 'The Great British Sewing Bee' te kijken. Dat is net zoiets als 'Heel Holland bakt' maar dan met kleding maken.

Al vanaf dat ik een jong meisje was maak ik kleding. Eerst voor mijn beer en pop en later voor mezelf.

Dat was ook wel zo'n beetje het enige meisjesachtige wat ik deed, want verder had ik een elektrische trein en Meccano en riep ik trots tegen mijn vader dat ik automonteur wilde worden.

Die vond dat een minder goed idee en dus ben ik braaf gaan studeren.

Anyway, terug naar de Sewing Bee. Het was reduce, re-use and recycle week. De deelnemers moesten, je raadt het al, van bestaande kleding iets nieuws maken.

Leuk om te zien. Er kwamen een hoop bijzondere creaties voorbij.

Nu was dat niet hetgeen wat mij opviel, maar wel het getal 3.

Het was immers 'reduce, re-use, recycle' week. Die kreet gebruiken ze in Engeland wel vaker en is dus niet specifiek van de Sewing Bee.

Er zijn ook 3 opdrachten, net als bij Heel Holland bakt. Er blijven 3 deelnemers over in de finale.

Blijkbaar hebben wij 'iets' met het getal drie.

Ik noem nog wat voorbeelden:
  • De heilige drie-eenheid in het Christendom. Waarom niet gewoon stoppen bij de Vader en de Zoon?
  • Je kunt 3 medailles winnen op de Olympische Spelen (en allerlei andere sportevenementen).
  • Abonnementen komen vaak in 3 varianten (instap, iets duurder en alles erop en eraan).
  • We tellen af of op naar 3.
  • Jong belegen, belegen en oude kaas (ik weet het er zijn allerlei tussen varianten, maar dit is de basis).
  • Een 3-sterren restaurant.

​En zo zijn er vast nog een hoop te verzinnen!

Ook in de marketing kun je het getal drie toepassen. Zo kun je je aanbod structureren als een piramide: de basis, het middenstuk en de top (zie je, weer 3).

Je basis product is iets gratis of goedkoop om prospects kennis met je te laten maken. Dat zijn er veel, vandaar dat het de basis is (breed).

Het middenstuk is de vervolgstap die je aanbiedt. Niet meer gratis, maar ook niet allejezus duur. Dus ook voor minder mensen geschikt.

De top is je duurste aanbod. Het volledige traject dat je een klant aanbiedt met alle toeters en bellen en jouw kennis die in je hoofd zit opgeslagen. 

Daarnaast kun je je product zelf ook nog eens opdelen in 3 lagen. Philip Kotler, een beroemde Amerikaanse marketinggoeroe die een heul dik boek heeft geschreven dat min of meer de bijbel is van de marketing, heeft dat bedacht.

Die 3 lagen helpen je ook om jezelf te onderscheiden van je concurrenten. 

Ik heb de uitleg ervan in een pdf gezet en die kun je hier downloaden.

Het is maar 1 pagina, geen 3 ;-)

Wil je eens van gedachten wisselen hoe je dit in jouw bedrijf kunt toepassen?

Bel of mail me gerust, ik help je graag. Aan ideeën nooit een gebrek!

Groetjes en een fijn lang weekend!

Simone

PS ik kon het niet laten en heb even gegoogled op de betekenis van het getal 3. Erg leuk!

De basis van de mystiek eromheen is al gelegd in de Oudheid. Zij beschouwden het getal 3 als het allerheiligste getal omdat het de drie-eenheid weergeeft.

Ook symboliseert het het gevolg van de verenigde krachten van 1 en 2 (vader, moeder geeft kind bv). En het is gerelateerd aan de drievoudige aard van de mens: geest, ziel en lichaam.

Het belangrijkste kenmerk van het getal is activiteit. Aha, vandaar dat aftellen.....1, 2, 3...en hup!
0 Reacties

Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

    Archief

    Januari 2021
    December 2020
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Juli 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    December 2019
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Augustus 2019
    Juli 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    April 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    Januari 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018

    Categorieën

    Alles
    1 Jouw Verhaal
    2 Je Ideale Klant
    3 Vertellen
    Aanbod
    Acquisitie
    Blog
    Contentkalender
    Facebook
    Gratis Download
    Instagram
    LinkedIn
    Marketingkalender
    Prijs
    Prijsstrategie
    Product
    Productontwikkeling
    Prospects
    Social Media
    Verkopen
    Website

Proudly powered by Weebly
  • Home
  • Aanbod
  • Blog
  • Over mij
  • Contact