Er zijn 2 soorten landingspagina's:
Eigen website Een landingspagina is niets anders dan een pagina waarop een bezoeker binnen komt op je website nadat hij op een banner heeft geklikt of iets zoekt op Google. Mensen komen namelijk niet altijd via je homepage binnen. Wanneer je die pagina optimaliseert voor slechts 1 doel, bijvoorbeeld iets downloaden of de promotie van 1 product, regio of wat dan ook, kun je je vindbaarheid verhogen. Hoe doe je dat?
Externe pagina Een externe pagina van bijvoorbeeld Mailchimp is erg handig om je maillijst mee op te bouwen en verder uit te breiden. Je maakt dan een losstaande pagina met als enig doel het verzamelen van e-mailadressen. Bijvoorbeeld omdat je iets gratis te downloaden aanbiedt. De aanmelding komt gelijk in je database met adressen te staan en bij de eerstvolgende nieuwsbrief wordt deze persoon mee genomen. Het nadeel van zo'n landingspagina is dat hij niet geïndexeerd wordt in Google. Je verbetert er dus niet je vindbaarheid mee. Wil je dat mensen naar zo'n landingspagina komen, zul je ze er actief naar moeten verwijzen. Misschien daarover een andere keer meer! Denk je na het lezen van deze tips: "Klinkt allemaal logisch, maar hoe doe ik dat voor mijn bedrijf?". Of heb je wel ideeën daarover maar geen tijd? Bel of mail me gerust. Ik help je graag!
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
Archief
Januari 2021
Categorieën
Alles
|