Buro NNM | No Nonsense Marketing
  • Home
  • Aanbod
  • Blog
  • Over mij
  • Contact

Hoger in Google met landingspagina's

 
Foto
Elke vrijdag beantwoord ik een vraag via Facebook en LinkedIn. Vanaf nu ook hier te lezen.

Deze week kreeg ik de vraag of landingspagina's nog steeds goed werken om hoger in Google te komen.

Goede vraag en ook erg relevant, dus ik zocht het voor je uit! Om gelijk de spanning weg te halen, het antwoord is ja. Maar hoe werkt het en hoe maak jij er gebruik van?
Er zijn 2 soorten landingspagina's:
  • Op je eigen website
  • Extern (bv Mailchimp)

Eigen website
Een landingspagina is niets anders dan een pagina waarop een bezoeker binnen komt op je website nadat hij op een banner heeft geklikt of iets zoekt op Google. Mensen komen namelijk niet altijd via je homepage binnen.

Wanneer je die pagina optimaliseert voor slechts 1 doel, bijvoorbeeld iets downloaden of de promotie van 1 product, regio of wat dan ook, kun je je vindbaarheid verhogen.

Hoe doe je dat?
  • Zorg voor relevante zoekwoorden. Op de website van Ubersuggest kun je die heel makkelijk achterhalen.
  • Houd je informatie relevant. Wanneer een bezoeker snel weggaat registreert Google dat. Hoe langer je ze vasthoudt hoe beter.
  • Gebruik een prikkelende titel. Net zoals bij nieuwsbrieven geldt hier dat je daarmee de aandacht van de lezer trekt.
  • Schrijf een goede pagina. Natuurlijk moet de inhoud aansluiten bij wat jouw doelgroep zoekt, maar ook het aantal woorden is belangrijk. uit onderzoek blijkt dat 1300-1500 woorden ideaal is.
  • Voeg een zogenaamde call-to-action toe, oftewel laat je bezoeker niet ongestraft weggaan. Bied iets aan in ruil voor een e-mailadres of laat ze een afspraak maken.

Externe pagina
Een externe pagina van bijvoorbeeld Mailchimp is erg handig om je maillijst mee op te bouwen en verder uit te breiden.

Je maakt dan een losstaande pagina met als enig doel het verzamelen van e-mailadressen. Bijvoorbeeld omdat je iets gratis te downloaden aanbiedt. 

De aanmelding komt gelijk in je database met adressen te staan en bij de eerstvolgende nieuwsbrief wordt deze persoon mee genomen.

Het nadeel van zo'n landingspagina is dat hij niet geïndexeerd wordt in Google. Je verbetert er dus niet je vindbaarheid mee. 

Wil je dat mensen naar zo'n landingspagina komen, zul je ze er actief naar moeten verwijzen.

Misschien daarover een andere keer meer!

Denk je na het lezen van deze tips: "Klinkt allemaal logisch, maar hoe doe ik dat voor mijn bedrijf?".  Of heb je wel ideeën daarover maar geen tijd? Bel of mail me gerust. Ik help je graag! 
0 Reacties

Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

    Archief

    Januari 2021
    December 2020
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Juli 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    December 2019
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Augustus 2019
    Juli 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    April 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    Januari 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018

    Categorieën

    Alles
    1 Jouw Verhaal
    2 Je Ideale Klant
    3 Vertellen
    Aanbod
    Acquisitie
    Blog
    Contentkalender
    Facebook
    Gratis Download
    Instagram
    LinkedIn
    Marketingkalender
    Prijs
    Prijsstrategie
    Product
    Productontwikkeling
    Prospects
    Social Media
    Verkopen
    Website

Proudly powered by Weebly
  • Home
  • Aanbod
  • Blog
  • Over mij
  • Contact