Wanneer je Pinterest niet meer beschouwd als slechts een digitaal prikbord met nice-to-haves, maar als een soort uithangbord voor je bedrijf, is er ook op zakelijk gebied een hoop mogelijk.
Pinterest is een sociaal netwerk dat gebruikers in staat stelt om visuele content te delen, bewaren en nieuwe ideeën of wetenswaardigheden te ontdekken. Dit doe je door een post te “pinnen”. Een groot voordeel van Pinterest ten opzichte van bijvoorbeeld Instagram, Facebook en LinkedIn is dat elke pin die herpind wordt door Google gezien en geïndexeerd wordt. Wanneer jouw pin 500 keer herpind wordt, ziet Google dit als 500 afzonderlijke verwijzingen naar jouw website. Niet gek dus! Zelfs grote bedrijven als IBM, Oracle, Microsoft en Cisco hebben een Pinterest account voor hun zakelijke doelgroep. Ik kan me voorstellen dat je nu denkt: “Allemaal leuk en aardig, maar ik heb helemaal geen mooie foto’s of plaatjes om te pinnen!” Als dat zo is wil ik je adviseren sowieso eens goed naar je marketing strategie te kijken. Plaatjes, of je ze nu wel of niet op Pinterest zet, doen het namelijk altijd goed. Het hele internet is een soort oorlogsgebied waar gestreden wordt om de aandacht van de klant en zonder plaatjes win je niet. Natuurlijk moet de tekst ook relevant zijn, maar plaatjes trekken in eerste instantie de aandacht. De kans is trouwens groot dat je best wel het één en ander aan beeldmateriaal hebt, maar dat je dat misschien niet door hebt. Om je een eindje op weg te helpen, vind je op de volgende pagina 6 tips voor het plaatsen van content op je Pinterest borden. Wat zet je op Pinterest? 1. Infographics Een infographic is niet meer dan informatie in de vorm van een grafiek, stroomdiagram of een soort menu. Heb je een stappenplan? Zet het in een infographic. Ook tips lenen zich goed om in een infographic te zetten. Als je dit zelf wilt doen, dan is Canva.com een heel handige website. Zelfs met een gratis account heb je de beschikking over heel veel sjablonen die al gelijk in het juiste format staan. 2. Blog post Ook je blog post kun je op Pinterest zetten. Maak een mooi grafisch plaatje, gebruik een foto of ander beeldmateriaal dat je misschien al in je blog hebt gebruikt. Link de pin naar je blog post en voilà, weer een mogelijkheid waarop mensen op je website terecht kunnen komen. 3. Tips uit jouw branche Het beste is wanneer de tips op jouw eigen website staan, maar je kunt ook tips van andere websites gebruiken. Voor de pin zelf kun je een foto of graphic gebruiken en daar overheen tekst zetten. Ook dit kun je heel makkelijk in Canva maken. 4. E-book Geef je op je website een gratis e-book weg om e-mail adressen voor je lijst te verzamelen? Zet dan zeker de ‘kaft’ van het e-book als pin op Pinterest en link naar je website. 5. Evenementen Sta je op een beurs, geef je ergens een presentie, zet het er op! De kans is groot dat je hier toch al foto’s of ander beeldmateriaal voor hebt, dus gebruik dat dan. 6. Inspiratie Naast het pinnen van je eigen content, is het goed om ook content van anderen te pinnen. Dit kunnen quotes zijn of interessante artikelen. Maakt niet uit, als het maar bijdraagt aan de beeldvorming van jou als expert in je vakgebied.
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
Archief
Januari 2021
Categorieën
Alles
|