Veel ondernemers die ik spreek zitten hiermee en denken er ook teveel over na.
Ze vergelijken zichzelf met doorgewinterde bloggers of professionele tekstschrijvers. Natuurlijk niet echt een goede vergelijking en ook helemaal niet nodig. Jouw klant is klant bij jou vanwege jou! Het ‘trucje’ dat je doet kan iemand anders ook. De manier waarop je dat doet, de ervaring die je meeneemt en vooral je persoonlijkheid, maken jou uniek. Dus jouw manier van schrijven is helemaal prima! Zeker met de tips die je hieronder vindt, moet het helemaal goedkomen en wordt je blog een klantenmagneet. Bloggen op een No Nonsense manier Bedenk een probleem waar je ideale klant mee zit. Of gebruik een echte situatie die je voor een klant hebt opgelost. Anderen hebben zeer waarschijnlijk hetzelfde probleem. Los dat probleem op met slechts 1 oplossing in 1 specifieke blog post! Zet niet je hele arsenaal aan oplossingen in dezelfde blogpost. Dat leest niet lekker, komt overweldigend over en bovendien heb je dan niks meer voor een volgende post. Druk op “publish”. En meer is het niet. Denk er niet te lang over na en gebruik vooral geen vaktaal. Houd het simpel en begrijpelijk! Extra tips 1 Focus Je blog is bedoeld om je ideale klant aan te trekken. Wanneer deze op je blog komt, moet het dus super duidelijk zijn wat je doet, oftewel wat je verhaal is. Je blogs en de manier waarop je schrijft moeten écht gericht zijn op wat er in het hoofd van je ideale klant omgaat. Ze moeten het idee krijgen dat jij hen helemaal begrijpt. Gebruik dus géén vaktaal! Wanneer je je focust op alleen datgene wat je ideale klant aanspreekt, is de kans dat je ze via je blog binnen haalt ook veel groter. In de marketing is er eigenlijk maar 1 regel en dat is dat wanneer je alles voor iedereen wilt zijn, je niets voor niemand bent. Met andere woorden: kies! Schrijf een tekst die op het lijf geschreven is van je ideale klant. In een algemeen verhaal herkent niemand zich. Een ander voordeel van focussen is dat je veel meer waarde aan je blogpost geeft. Elke post geeft 1 specifieke oplossing voor 1 probleem. Dat lijkt juist tegenstrijdig, maar jíj moet voor je ideale klant beslissen wat belangrijk is. Ze moeten dat niet zelf hoeven vissen uit je verhaal. Gaat niet gebeuren en je verliest hun aandacht! Wanneer jij hen direct waardevolle informatie geeft, positioneer jij jezelf als een expert. De volgende keer dat ze een probleem hebben, zullen ze eerst naar jou komen. 2 Vraag een email adres Stel je hebt je ideale klant zover dat ze je blogpost lezen. Wat gebeurt er dan? Als je net als de meeste andere ondernemers bent….niks! Dat komt omdat je je ideale klant geen gelegenheid geeft om meer van je te horen door zich bijvoorbeeld in te schrijven voor je nieuwsbrief. Wanneer je ideale klant de moeite heeft genomen om je volledige blogpost te lezen, zijn ze enthousiast over wat je te vertellen hebt. De kans is groot dat ze meer van je willen horen. Geef ze dan ook die kans. Zorg dat je aan het eind van iedere blogpost de mogelijkheid biedt om een naam en emailadres achter te laten. Denk er niet teveel over na, een simpele link naar je nieuwsbriefaanmelding is ook goed. Het hoeven niet persé invulvelden te zijn. Je kunt ook een gratis download aanbieden in ruil voor een emailadres. Zoals ik dat nu heb gedaan. De kans dat je ideale klant zich dan aanmeldt is nog vele malen hoger. 3 Blog consistent Wanneer je consistent blogt, creëer je nog meer autoriteit als een expert. Hoe consistenter jij komt opdagen en waarde geeft aan je ideale klant, hoe vaker zij zullen terugkomen. In een ideale situatie blog je elke week op dezelfde dag. Maar goed, we leven niet in een ideale situatie en ik weet als geen ander dat elke week soms echt niet haalbaar is. Kies dan voor een lagere frequentie. Zorg dat je een routine ontwikkeld. Zet het in je agenda en houd je er ook aan. O ja, consistent bloggen betekent niet dat elke blogpost perfect moet zijn. Er zullen zeker dagen komen dat je minder tevreden bent over een artikel, maar altijd nog beter dát dan dat je je laat ontmoedigen en ermee stopt. Tien tegen één dat je ideale klant er wél blij mee is. Bovendien: oefening baart kunst! Over Buro No Nonsense Marketing Denk je na het lezen van deze tips: “Klinkt allemaal logisch, maar hoe doe ik dat voor mijn bedrijf?” Of misschien heb je wel een idee wat je zou kunnen doen, maar heb je geen tijd om alles uit te werken en uit te voeren. Het liefst zou je dat overlaten aan iemand anders. Iemand die jou en jouw bedrijf snapt, die net zo goed is in marketing als jij in jouw vak, die aan een half woord genoeg heeft en het klappen van de zweep kent. Iemand die met je meedenkt over hoe je verder kunt groeien, daar een plan voor maakt en het dan vervolgens ook kan uitvoeren. Wel graag met een pragmatische aanpak. Marketing is prima, maar het moet natuurlijk wel gewoon geld opleveren. Ik geloof dat marketing helemaal niet ingewikkeld, schreeuwerig of duur hoeft te zijn. Marketing is niets anders dan jouw verhaal aan je ideale klant vertellen. Ik kom graag met je in contact om je er meer over te vertellen. Stuur mij een mail of bel me, ik sta voor je klaar! Groetjes, Simone M 06-24962245 I www.nononsensemarketing.nl E simone@nononsensemarketing.nl
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
Archief
Januari 2021
Categorieën
Alles
|