Vaak noemen ze me dan bij mijn meisjesnaam, want het is wel een 'dingetje' in mijn familie. Mijn vader heeft het, mijn broertje, ikzelf dus ook. Van mijn zusje weet ik het niet zeker. Misschien kan zij zich beter inhouden. Nu heb ik een brein dat ook nog eens heel makkelijk dingen onthoudt. Koppel dat aan mijn drang om alles uit te zoeken en je snapt wel waarom we thuis geen Triviant meer spelen :-) Over brein gesproken...ik volg nu de Max Masterclasses over het brein. En dan vooral hoe je je brein zo fit mogelijk kunt houden. Eén van de geheimen is goed slapen. Dat slapen goed is voor je gezondheid en je brein wisten wetenschappers al, maar nog niet zo goed hoe dat dan precies werkt. Het blijkt nu dat je hersenen schoon gewassen worden tijdens je slaap. Letterlijk een schoonheidsslaapje dus! En dat is dan weer belangrijk omdat er zich overdag allerlei schadelijke stoffen in je hersenen verzamelen. Ook dieren slapen. Allemaal en dat ze doen dat op allerlei verschillende manieren. Paarden kunnen staand slapen. Ze zetten gewoon hun benen op slot, zodat ze niet omvallen. Haaien slapen al zwemmend en een grote zeeschildpad hangt gewoon al slapend over een stuk koraal heen. Dolfijnen slapen maar half. Letterlijk, want ze schakelen eerst de ene helft van hun lijf uit en dan de andere. Inclusief hun hersenen! Sommige dieren doen telkens een kort dutje, terwijl apen net zoals wij alleen 's nachts slapen. Zelfs kwallen slapen en die hebben niet eens hersenen! Kortom, slapen is gezond. Of toch niet.....? Voor jou is slapen gezond, maar voor je bedrijf niet. Daarvan wil je niet dat het indut, inkakt of zit te suffen. Dat wil je juist fris en fruitig houden. Interessant voor je klanten. Dat ze telkens weer uitkijken naar wat je ze nu weer te bieden hebt. Hoe zit dat bij jou? Wanneer heb jij je klanten voor het laatst iets nieuws aangeboden? Misschien staat jouw aanbod al een tijdje op de automatische piloot? Overigens heel begrijpelijk, want het was een turbulent jaar. En dit is géén geplande luchtvaart grap :-) Hoe dan ook, misschien kun je wel wat inspiratie gebruiken om eens met andere ogen naar je aanbod te kijken. Soms zitten we zo verstrikt in wat er gebruikelijk is in onze eigen branche of vakgebied. Dan is het goed om van de gebaande paden af te wijken. Eens bij anderen te kijken hoe zij iets doen. Ik heb jarenlang bij productiebedrijven gewerkt. De manier waarop zij hun aanbod opbouwen is anders dan bij diensten, maar dat wil niet zeggen dat het voor een dienst niet kan werken. Daarom heb ik een drietal manieren in een pdf gezet die je hieronder kunt downloaden. Wie weet brengt het je op ideeën! Wil je graag persoonlijk met mij hierover van gedachten wisselen? Meld je dan aan voor een gratis No Nonsense Vragenuurtje.
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
Archief
December 2020
Categorieën
Alles
|