Voor veel mensen in mijn omgeving is dit de eerste, en hopelijk ook de laatste, keer dat dit belangrijke event niet uitbundig gevierd kan worden. Zelf ben ik een beetje afgekickt van Carnaval vieren. Dat heeft er vooral mee te maken dat hier in Zeeland nauwelijks Carnaval gevierd wordt. Daarbij is de afstand naar de dichtstbijzijnde Brabantse stad best groot en dat maakt het ook niet makkelijker. Dat was vroeger wel anders! Carnaval is me met de paplepel ingegoten. Mijn vader komt namelijk uit Zuid-Limburg. Bovendien is hij in februari jarig, dus het kwam regelmatig voor dat we zijn verjaardag bij mijn opa en oma vierden en dan gelijk naar de optocht gingen. Alle ooms en tantes, neefjes en nichtjes verzameld en verkleed. Dolle pret! Toen ik ouder was ging ik met mijn oudere neef en nicht mee aan de boemel. Carnaval in Limburg is wel anders dan ik gewend was in Roosendaal. Maar hé, agge mar leut et! En dat had ik wel. Ik was 14 toen ik voor het eerst echt Carnaval mocht gaan vieren. En toen kreeg je ook nog gewoon een biertje (of veel) in je handen gedrukt. Gewoon uitgaan mocht pas vanaf mijn zestiende en dan ook maar 1x per maand en om twaalf uur thuis. Net als Assepoester, haha. Maar blijkbaar werd voor Carnaval een uitzondering gemaakt. Maar goed, dit zit dat er nu dus niet in. Of ik nou had gewild of niet. Volgens mij hebben ze in Bergen op Zoom wel de eed afgelegd bij het standbeeld van de geit. Hoe dat precies werkt weet in niet. Ik kom van Roosendaal en wij hebben een Tullepetoan. Tis geen kip en geen haon. Die eed kon je dus volgen op tv. Of er ook online Carnaval gevierd wordt weet ik niet. Lijkt me lastig. Alhoewel, er zijn de afgelopen tijd wel meer dingen online gedaan waarvan we een jaar geleden misschien hadden gedacht, ammenooitnie! Zo heb ik afgelopen zaterdag in de pauze van een business event staan dansen op 'I'm too sexy voor my shirt' van Right Said Fred. In mijn uppie. Voor de webcam. Kijkend naar nog 60 andere idioten die hetzelfde deden. Ik bedoel maar...... Voor de Eendenclub zijn we bezig met een online filmavond. Normaal gesproken in het clubhuis met een gezamenlijke maaltijd vooraf. Dat gaat niet, dus doen we het online. Met een mini pubquiz in de pauze over Eendenonderdelen (Nerdy!) en suggesties en recepten voor snacks die bij de Franse film passen. Zakelijk gezien is er ook veel online te doen. Veel ondernemers zijn online trainingen of trajecten gaan aanbieden. Zelf ben ik ook bezig met een online training. Waar ik in eerste instantie dat live had willen doen. Hoe zit dat bij jou? Welke dingen ben jij online gaan doen, waarvan je nooit had gedacht dat te doen? En met je bedrijf? Ben je daarmee ook al online? Of misschien was je dat al. Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring. Laat het me in een reactie weten, als je wilt. Ben je nog niet online met je business? Heb je geen idee wat je online zou moeten doen? Dan nodig ik je van harte uit voor een gratis No Nonsense Vragenuurtje. Ik denk graag met je mee. Dat deed ik laatst ook met Björn. Hij was zo aardig me het resultaat te laten weten. Met zijn toestemming kun je dat hieronder lezen. Björn is werkzaam bij de Nederlandse tak van Gracher, een bedrijf dat o.a. bankgaranties aan het bedrijfsleven verstrekt. Hiervoor doet hij de acquisitie en daar wilde hij over sparren.
Op het moment dat ik hem spreek is hij bezig met koud bellen, maar hij wil weten wat er nog meer mogelijk is. Gaandeweg het gesprek kom ik erachter dat hij best goed scoort met koud bellen. Waarom dat dan veranderen? Omdat het wel veel tijd kost, adviseer ik hem eerst een mail te sturen naar zijn prospects. Dan hebben ze je naam al eens voorbij zien komen, ook al is het onbewust. Zo zijn het al lauwe contacten geworden i.p.v. ijskoude. Daarmee verhoog je je scoringskans aan de telefoon. Björn is dat gaan doen en dit is wat hij terugkoppelde: Hoi Simone, Nogmaals bedankt voor het leuke gesprek laatst. Volgende week heb ik weer 2 mooie afspraken in mijn agenda, een bedrijf met een omzet van EUR 200 miljoen en een bedrijf met een omzet van EUR 100 miljoen. Laatst heb ik een e-mail gestuurd aan een bouwbedrijf met een omzet van EUR 50 miljoen en de contactpersoon had mijn e-mail gelezen en wilde graag een afspraak met mij inplannen in maart 2021. Ik heb zelfs een e-mail gestuurd aan een bedrijf met een omzet van EUR 1,4 miljard en zij hebben per e-mail aangegeven graag in januari 2021 een afspraak te willen hebben. Wat dat betreft zijn de acties best succesvol. Björn Beenes Sales Manager
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
Archief
Januari 2021
Categorieën
Alles
|