Gaan deze reclames over hoe droog de Axe deo je houdt? Of hoe lekker hij ruikt? Of dat ie geen vlekken in je kleding maakt? Nee! Dat doen al die andere merken al. Toen Axe jaren geleden op de markt kwam moesten ze dus iets anders verzinnen om op te vallen. En opvallen moesten ze, want de cosmeticamarkt in zijn geheel is een sterk concurrerende markt. Dus kwamen ze met dit idee. Duidelijk gericht op pubers. En waar zitten puberjongens mee? Juist, hoe trek ik een mooi meisje aan? Vooral als je zelf een beetje slungelig bent. Geen nood, gewoon wat Axe opdoen. Axe verkoopt dus geen deo, maar seks!
Opvallen tussen je concurrenten noemen we in de marketing onderscheidend vermogen en dit is erg belangrijk! Wanneer je je duidelijk onderscheid versterk je niet alleen je positie in de markt, maar ook je merk en kun je een hogere prijs vragen. En wie wil dat nou niet! Dus, wat is jouw onderscheidend vermogen? Kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Download dan gratis mijn 5 tips of maak een vrijblijvende afspraak.
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
Archief
Januari 2021
Categorieën
Alles
|