Wil je vloggen inzetten voor de zichtbaarheid van jouw bedrijf? Met deze 7 tips verbeter je het resultaat.
Tip 1 Goede content Een vlog is leuk, maar je doelgroep moet er wel iets aan hebben. Zorg dus voor een goede inhoud en creëer meerwaarde. Hier wordt je door YouTube voor beloond. Hoe interessanter jouw doelgroep het filmpje vindt, hoe langer zij blijven kijken en hoe beter YouTube jouw video waardeert. Met andere woorden, je komt dan hoger in de ranking. Meerwaarde kun je creëren door bijvoorbeeld een ‘how to’ filmpje te maken of je klanten te interviewen. Niks werkt beter dan mond-tot-mond reclame! Tip 2 Focus op een nichemarkt Het is sowieso goed om je op een nichemarkt te focussen. Hoe specifieker jij je doelgroep kiest, hoe makkelijker je ze kunt vinden en hoe specifieker je ze kunt aanspreken. Zorg ervoor dat je in de zogenaamde ‘tags’ van je vlog de juiste zoekwoorden gebruikt. Jouw nichemarkt kan je zo beter vinden. Tip 3 Houd het kort Houd je vlog kort en gebruik geen intro. Het is net zoals met een persbericht, je moet de aandacht van de kijker gelijk al in de eerste 10 seconden zien te pakken. Begin dus met een goede teaser. Bijvoorbeeld een vraag of probleem waar je doelgroep mee zit. Of een provocerende stelling. Tip 4 Social sharing Net zoals met berichten op Facebook en LinkedIn geldt ook voor YouTube dat hoe meer mensen een opmerking achterlaten, jouw video delen of liken je hoger in de ranking komt. Vraag aan het eind dus om je video te liken of delen. Je kunt ook een vraag stellen, waardoor je kijker eerder geneigd is een opmerking achter te laten. Tip 5 Goede timing Natuurlijk deel je je video op al je social media kanalen. Houd daarbij rekening met het moment dat jouw doelgroep online actief is. Het heeft geen zin je video midden in de nacht te publiceren, omdat hij dan pas geüpload is. Tegen de tijd dat jouw doelgroep online komt, zijn er al een heleboel video’s bij gekomen en daal jij in de lijst. Tip 6 Maak een playlist Combineer video’s met hetzelfde thema in een playlist. Dat kunnen alleen jouw video’s zijn, maar ook van anderen. Zelfs je concurrenten. Dit heeft als voordeel dat jouw doelgroep jou associeert met de marktleiders èn je biedt ze meerwaarde. Tip 7 Custom thumbnails Een thumbnail is het plaatje waarmee je video zichtbaar is op Youtube. Als je dit niet speciaal instelt, pakt YouTube een willekeurig frame uit je video en dat hoeft niet altijd een flatterend shot te zijn! Maak dus een los plaatje met je logo erin en de titel van je vlog. In plaats van een plaatje kun je ook een actie shot gebruiken, met logo en titel erbij.
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
Archief
Januari 2021
Categorieën
Alles
|